piątek, 6 marca 2015

domowa granola - najlepsze śniadanko pod słońcem !

   
   Z racji tego, że przez pewien czas nie było nas tutaj, postanowiliśmy się przywitać najsmaczniej i najzdrowiej, jak tylko potrafimy! A mianowicie domową granolą! Uwierzcie mi, jest o niebo lepsza niż musli ze sklepu, chrupiąca, pachnąca miodem, jabłkami i cynamonem, idealna jako dodatek do mleka czy jogurtu lub po prostu podjadana prosto ze słoika, co nam się często zdarza... ;) Uwielbiam zaczynać dzień od takiego pysznego śniadanka, a Oli jest nim po prostu zachwycony! Musicie koniecznie spróbować!
   No właśnie - Oli. Pewnie zastanawiacie się, co u niego słychać? To już w zasadzie całkiem duży chłopczyk. Choć czasem nazywa się 'dzidzią', to coraz mniej w jego zachowaniu na to wskazuje... SERIO! Maluch potrafi załatwiać się na nocniczku, potrafi sam jeść, mówi coraz więcej z każdym dniem, śpiewa piosnki, a czasami nawet SAM sobie czyta! A do tego twierdzi, że nazywa się "Odi"! ;) Jak tak dalej pójdzie, to niedługo spakuje walizki i zawoła z progu: "mamo, tato, wyprowadzam się"... No może nieco się zapędziłam, ale czasem na prawdę się zastanawiam KIEDY mój malutki syneczek zmienił się w niespełna metrowego, małego człowieka.?



home made granola - przepis

składniki:
400 g płatków owsianych (ja użyłam ekologicznych - 5 zbóż)
200 g otrębów owsianych
150 g migdałów
100 g białego sezamu
200 g płynnego miodu (wlałam na oko)
3 łyżeczki cynamonu
1 jabłko starte na tarce, na drobnych oczkach
200 g rodzynków

sposób przygotowania:
Wymieszać ze sobą wszystkie składniki, z wyjątkiem rodzynków. Mieszankę umieścić na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec 40 min w piekarniku nagrzanym do 170*C. Co jakiś czas można przemieszać granolę, żeby równomiernie się zarumieniła. Po ostudzeniu dodać rodzynki i przełożyć do słoików, et voilà!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz