sobota, 5 lipca 2014

o czym rozmawiamy w lipcu - czyli 'smal talk' by Oli :)

  
   Strasznie lubię rozmawiać z moim chłopcem! Jak już mówiłam doskonale się rozumiemy. I to właśnie dzięki temu, że rozmawiamy cały czas (no dobra głównie mówię ja;) Oli uczy się ode mnie coraz to nowych słów, które chętnie powtarza (oczywiście po swojemu - co jest chyba jedną ze słodszych rzeczy u maluszków, wspominaną przez długie lata) i zapamiętuje. Wczoraj leżeliśmy na balkonie, a Oli wskazał paluszkiem do góry.
-"To jest niebo synku."
-"BOBO!"
-"Tak, niebo. :)"
-"BOBO BOBO! :)))"
I za każdym razem, gdy wychodzimy na balkon, słyszę "mama bobo", a mały paluszek wskazuje błękit nad nami. <3 I wiem, że to dzięki temu, że jestem z nim codziennie, rozmawiam, czytam, opowiadam, śpiewam, bawię się i poświęcam dużo uwagi - nasz synek uczy się i rozwija, wzrastając w miłości u boku mamy. Kiedy widzę z dnia na dzień, jak zdobywa nowe umiejętności wiem, że podjęłam słuszną decyzję pozostania z nim w domu przez te najważniejsze 3 lata, kiedy to tworzą się nasze więzi, kiedy chłopczyk mając poczucie bezpieczeństwa i bliskości stanie się w przyszłości pewnym siebie, szczęśliwym mężczyzną. I jestem DUMNA, że mogę brać tak ważny udział w kształtowaniu wspaniałej osoby. I choć bywa ciężko - nie zamieniłabym tego na najlepsze imprezy świata;) Z resztą SZESNASTOzębny uśmiech wynagradza mi wszystko po stokroć! 

SMAL TALK - czyli, co mówi mój prawie półtoraroczny chłopczyk:

tata - tata
mama - mama
baba - babcia
dia-dia - dziadzio
bobo - niebo
baa - basen
pra - pranie
po-po! - pompon
kółko - kółko
pa - pan/pani
oko - oko
koko - ptaszek
kaka - kaszka
ka! - truskawka
am niam niam - jedzonko
kacka - kaczka
siaaa - ładny dzidziuś
łiiiiii - tuli
brum brum - samochód
siuuu - samolot
tio - to
nio nio - nie wolno
bleee/fu - brudne
bu! - straszę mamę 
bzyy bzyy - mucha
kuku - a kuku
kiki - kluczyki
u-u u-u u-u - tak robi małpka 
a a a! - piesek
śii śii śii - siusiu
(wącha) paaaaa! - pachnie kwiatuszek
ba-bam! - spadło
łooooł!!! - coś super fascynującego;)
































:*


1 komentarz: